Lokaal Bestuur Denderleeuw, de Raad voor Lokale Economie en UNIZO Denderleeuw slaan de handen in elkaar om de lokale shopbeleving naar een hoger niveau te tillen tijdens het Weekend van de Klant, dat traditiegetrouw plaatsvindt in het eerste weekend van oktober. Niet minder dan 50 lokale handelaren nemen deel aan de spaaractie van 30 september tot en met 3 oktober.
“Het Weekend van de Klant is een nationale organisatie van UNIZO en Comeos en staat voor een feestelijk winkelweekend in heel België. Tienduizenden winkeliers, maar ook horeca-zaken, kappers en schoonheidsspecialisten, apothekers… verrassen hun klanten dan met een cadeautje of leuke actie. Dit jaar heeft de vijfde editie plaats op zaterdag 2 en zondag 3 oktober 2021. Maar in Denderleeuw maken we er met plezier een verlengd weekend van, namelijk van 30 september tot en met 3 oktober”, vertelt Yves Nevens, voorzitter van Unizo Denderleeuw.
“Er nemen meer dan 50 lokale handelaren deel aan het Weekend van de Klant”, vertelt een trotse voorzitter van de Raad voor Lokale Economie Kurt Van der Kelen. “De lijst met de deelnemende handelaren vind je op www.shopindenderleeuw.be en www.weekendvandeklant.be, maar ook in het gemeentelijke magazine De Schakel. En trouwens, de shoppers in Denderleeuw zullen in het straatbeeld duidelijk zien waar ze een attentie mogen verwachten en kunnen deelnemen aan onze lokale actie.”
Lokaal Bestuur Denderleeuw, de Raad voor Lokale Economie en UNIZO Denderleeuw organiseren tijdens het verlengde weekend van 30 september tot 3 oktober ook een spaaractie met een prijzenpot van 500 euro aan Denderleeuwbonnen. De bedoeling is om tijdens deze periode 5 stempels te verzamelen door bij 5 verschillende deelnemende handelaren te shoppen. De spaarkaart is te vinden op de flyers bij de handelszaken en in De Schakel en kan nadien ook afgegeven worden bij de deelnemende handelaren. Een volle spaarkaart geeft kans op een Denderleeuwbon ter waarde van 100 euro. De 5 winnaars zullen na het campagneweekend door een onschuldige hand gekozen worden.
“Met deze actie willen we als lokaal bestuur samen met de Raad Lokale Economie en Unizo de heropleving van de handelsactiviteit na een moeilijke coronaperiode een handje toesteken”, legt schepen voor Lokale Economie Jan De Nul uit. “Het kan op het eerste zicht vreemd klinken, maar de coronacrisis heeft voor een nieuwe dynamiek bij onze ondernemers gezorgd. In moeilijke tijden hebben ze zich strijdvaardig en flexibel getoond, en ook solidair met elkaar. Dat samenhorigheidsgevoel voel ik vandaag sterk, zeker als ik het aantal deelnemers bekijk voor het Weekend van de Klant. Ik denk wel dit een recordaantal is voor een lokale actie in Denderleeuw.”
“Als lokaal bestuur hebben we getracht onze ondernemers zo veel mogelijk te ondersteunen, onder meer met de campagne #ik(ver)kooplokaal en de website www.shopindenderleeuw.be, door de lancering van de digitale Denderleeuwbon, door de uitbreiding van de terrasoppervlaktes voor horecazaken…”, vult schepen Marnick Vaeyens aan.
“Het is ook één van de speerpunten in het beleid om de lokale handel in onze gemeente ook na de coronacrisis te blijven stimuleren en ondersteunen. Er zitten nog enkele mooie initiatieven in de pijplijn. Maar eerst focussen we nu op het Weekend van de Klant. We wensen onze lokale handelaren en onze shoppers alvast veel succes en een leuk feestweekend”, besluit schepen Jan De Nul.